Makoví šneci s višněma

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Taky milujete mák? Já hrozně moc! A po úspěchu skořicových šneků mám pro Vás šneky makové a navíc v nich najdete višně :). Těsto je krásně nadýchané, vláčné a myslím si, že tihle šneci jsou o kousek lepší, než Ti skořicoví (ale to bude tím, že opravdu miluju mák :D). Snad si je oblíbíte stejně jako já.

RECEPT a co na něj budete potřebovat

240 ml mléka
70 g másla
70 g cukru krupice
30 g droždí
550 g hladké mouky
špetka soli
1 vejce
150 g vypeckovaných višní (já jsem použila kompotované)

Na makovou náplň
135 g mletého máku
200 ml mléka
60 g cukru krupice
50 g másla

POSTUP

  1. Do větší mísy dejte cukr a přidejte vlažné mléko, rozpuštěné máslo a rozdrobené droždí – jemně promíchejte, přikryjte utěrkou a nechte na teplém místě 25 minut odpočívat.
  2. Do čisté a suché mísy dejte mouku, vejce, sůl, přidejte kvásek a vypracujte těsto (pokud máte kuchyňského robota, tak rovnou těsto zadělávejte v míse od robota a použijte hnětací hák).
  3. Těsto zpracovávejte zhruba 5 minut – mělo by se odlepovat od stěn mísy.
  4. Těsto nechte přikryté kynout na teplém místě dvě hodiny – po hodině těsto propracujte.
  5. Připravte si makovou náplň. Do kastrůlku si dejte máslo, mák, cukr a zalejte mlékem. Přiveďte za stálého míchaní k varu a míchejte do zhoustnutí náplně. Náplň nechte vychladnout.
  6. Po 2 hodinách si podsypejte vál, těsto na něj vyklopte, pořádně propracujte a vyválejte na zhruba 30×50 cm plát. Těsto potřete mákem a poklaďte na něj okapané višně.
  7. Těsto opatrně smotejte do ruličky (snažte se pořádně „utáhnout“) a krájejte na zhruba 3 cm velké kousky. Opatrně je poté přemístěte do připravené formy (já jsem použila 24 cm formu na dort), kde je nechte ještě pod utěrkou odpočívat dalších 35 minut.
  8. Troubu si rozehřejte na 190°C.
  9. Šneky před pečením můžete potřít vejcem a dejte je do trouby péct na 16-18 minut – dokud nebudou krásně zlatí.

B.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

1 komentář: „Makoví šneci s višněma

Napsat komentář