Kulajda

IMG_3899.JPG

Já tuhle polévku miluju. Miluju vůni kopru, miluju tu nakyslou chuť a u nás se vždycky vaří rovnou kotel, protože ji milujeme všichni. Slovo miluju, milujeme jsem napsala ve 4 větách 6 krát :D, ale když ona je fakt naše milovaná :). Já se teda přiznám, že houbařka nejsem, takže buďto mě někdo podaruje nebo se lišky snažím sehnat jinak 🙂 a zrovna tyhle jsem sehnala čerstvé v makru, takže jsem je hnedka hodila do košíku a už jsem se těšila, že budeme mít doma kulajdu. Každý ji dělá  jinak a já se s vámi podělím o můj recept.

RECEPT a co na něj budete potřebovat

150 g lišek
4 brambory
2-3 lžíce kopru (podle toho jak ho máte rádi)
2 vejce (uvařená natvrdo)
200 ml smetany ke šlehání
100 ml zakysané smetany
2 lžíce hladké mouky
špetka kmínu
ocet podle chuti
cukr na doslazení
sůl, pepř

POSTUP

  1. Do hrnce dejte cca 1,5l vody a do něj nasypejte lišky a nechte je samotné
    vařit asi 5 minut. Mezitím si oloupejte brambory, nakrájejte na menší kousky
    a přihoďte je k liškám a přidejte cca 1/2 lžičky kmínu.
    Osolte, opepřete a vařte do změknutí brambor.
  2. Vedle v rendlíku si uvařte vajíčka natvrdo, které potom nakrájené na drobné
    kousky přidáte do polévky.
  3. V hrníčku nebo misce rozkvrdlejte obě smetany s hladkou moukou a až budou
    brambory měkké, přilejte smetany do polévky a dobře zamíchejte.
  4. Přidejte vajíčka, podle chuti ocet a také kopr.
  5. My máme kulajdu rádi sladko-kyselou, takže dochucování mě zabere nejvíc času.

Já jsem si ještě vyzkoušela do kulajdy poprvé udělat zastřené vejce.
Je to trochu vyšší dívčí, ale vypadá to na talíři hezky 🙂

Dejte si do většího hrnce vařit vodu. Vedle do misky si nalijte ocet a do něj
rozklepněte vajíčko. Až se bude voda vařit, stáhněte plamen, udělejte ve vodě
pořádný vír a vejce tam vlejte – nejlépe do středu. Plamen vypněte a cca 3 minuty
nechte ve vodě.
Raději přikládám video s návodem na Zastřené vejce

B.

IMG_3898

IMG_3910

Napsat komentář